En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 23 september 2013

Spinal huvudvärk

Av Sara Modigh - 23 september 2013 15:00

Jag vill aldrig någonsin göra en lumbalpunktion igen. Själva lumbalpunktionen var riktigt obehaglig, men huvudvärken, den är ju inte klok. Jag kan inte stå på benen. Varje gång jag reser mig upp käns det som jag får migrän och headbangar. Och med reser mig upp menar jag använder mer än en huvudkudde. Det är att ligga raklång och stirra i taket som gäller just nu. Igår fick vi till och med köpa middag på Burger king så att jag skulle kunna äta liggandes. Idag orkar jag inte ens gå upp ur sängen , jag är kissnödig men vill verkligen inte resa mig upp för jag vet hur ont det kommer göra.

Detta är så frustrerande. Jag står snart inte ut mer.
Missade mina två småsyskons födelsedagskalas i helgen. Känns verkligen jättetråkigt att jag inte kunde vara med när de firade att de fyller 20 år.
Jag hoppas att de hade roligt i alla fall.

Nu ska jag försöka ta mig till toan innan jag exploderar. Har ni några tips på mat som man kan äta liggandes så får ni gärna höra av er så att jag får i mig lite mat.

 
 
Ingen bild

Matilda

23 september 2013 16:54

usch, :(:( hoppas du mår bättre snart då!
och presenten är perfekt. Lyckades få upp den innan. (yey)

Sara Modigh

23 september 2013 18:44

Vad bra :)

 
Maria

Maria

23 september 2013 17:27

Ja den huvudvärken är hemsk. Har ju själv gjort flera LP´s och har haft den några gånger. Som sagt det är en pina att bara gå på toa. Om du inte bor själv kan du be någon skära upp maten åt dig så det bara är att "sleva" in, ligg på sidan och ät så brukar det gå ganska bra. Hoppas att den släpper för dig snart. Det kan hjälpa lite att dricka kaffe eller andra koffeinhaltiga drycker, och drick mycket i övrigt :)

http://www.borderlinelivet.blogg.se

Sara Modigh

23 september 2013 18:47

Ja, det får bli köttfärssås och makaroner i kväll. Får väl dricka lite cola och ta det lugnt i ett par dagar framåt.

 
Bibi

Bibi

23 september 2013 23:44

Usch vad jobbigt!! hoppas att det blir bättre snart / styrke kramar!

http://Solus.blogg.se

Sara Modigh

24 september 2013 01:01

Tack så mycket

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards