En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2013

Jag har varit dum

Av Sara Modigh - 31 augusti 2013 00:53

Nu har jag varit dum, har faktiskt lite dåligt samvete.

Jag har skickat ut samma kommentarer till flera bloggar. Jag har aldrig någonsin gjort såhär förut just av den anledningen att jag tycker det känns lite fräckt och "hej kom och titta på mig".

Men nu har jag alltså skickat ett sådant meddelande:


"Hejsan, Din blogg har kommit upp i en sökning efter bloggar förknippade med psykisk ohälsa vilket får mig att anta att psykisk ohälsa är något som du skriver om regelbundet i din blogg. Jag driver själv en blogg om psykisk ohälsa och har i min blogg startat upp ett projekt för att få fler människor att prata öppet om sina erfarenheter med psykisk ohälsa.

Psykisk ohälsa är fortfarande ett tabubelagt ämne med många fördomar.

Genom att bryta tabun kan vi öka kunskap och där med även minska fördomar. Vill du vara med i eller veta mer om mitt projekt ”Modiga Människor” Skriv ett mail till Polyhymnia__@hotmail.com

Mvh Sara Modigh"

 

Så om enda anledningen till att du är här är för att du är arg över ett reklam/spam meddelande så ber jag så hemskt mycket om ursäkt. Men detta var ett försök att nå ut till fler bloggare som bloggar om psykisk ohälsa. 


Jag tycker själv att det är jätteviktigt att fler människor visar att de är öppna för att prata om psykisk ohälsa. Ju mer man pratar om de desto mer normalt blir det. Så vill du prata om de i min blogg hör av dig. Det kan vara allt ifrån en egen berättelse, konst som representerar psykisk ohälsa till dikter eller din syn på vad psykisk ohälsa är. Alla röster är värda så otroligt mycket i kampen mot tabun. 




 
 
MissManic

MissManic

31 augusti 2013 01:13

Inte dumt alls, snarare kul. Ska bli kul(?) att läsa om folks mående.

http://missmanic.se

Sara Modigh

31 augusti 2013 01:17

Så bra, Känner mig lite påträngande när jag skriver så direkt till en person :P

 
malix

malix

31 augusti 2013 08:07

tycker inte alls det var dumt eller nått sånt ämnet är viktigt och det är viktigt att låta människor komma till tals om sin hälsa " den osynliga " ju fler vi blir som pratar ju fler vågar prata, ! av 4 du vet säkert fin blogg du har och tack för att du visade dig :)

http://malix.se

Sara Modigh

31 augusti 2013 14:43

Tack så mycket, Är så otroligt glad över den fina responsen jag fått.

 
Junie

Junie

31 augusti 2013 12:00

Jag tycker inte heller att det var dumt! Följer flera bloggar om psykisk ohälsa, bland annat MissManic som skrev kommentaren här ovan :) Ska absolut börja följa din också. Precis som du själv skriver så tycker även jag att det är viktigt att vi gör oss hörda och att bryta tabun. Jag vill gärna vara med i ditt projekt också :)

http://sockeriogat.wordpress.com

Sara Modigh

31 augusti 2013 14:42

Vad roligt :)
Så det det handlar om är alltså en form av gästbloggande, men under ett specifikt ämne.
Så vill du skriva ett inlägg om din erfarenhet av psykisk ohälsa så kan du skicka den till Polyhymnia__@hotmail.com
Glöm inte att skriva med om du vill vara anonym eller om du vill ha med länkar till din blogg.

 
Bettan

Bettan

31 augusti 2013 13:41

Inte alls dumt! Bara glad över att få nya kontakter :-) Jag har aspergers syndrom. Min pappa tycker det är tabu. Kram!

http://metrobloggen.se/minfamilj

Sara Modigh

31 augusti 2013 14:41

Så skönt att det inte blev för påträngande.
Jag har också Asperger syndrom så kan vara lite svårt att veta var gränser går ibland.

 
Ingen bild

Ulrika

1 september 2013 18:19

Hej Maria
Det är friskt att våga ta kontakt! Kul att du tog kontakt med just mig! Berätta gärna mer om ditt projekt så jag får veta vad det går ut på.
Kanske kan vi lära oss något om varandra utöver att sprida information om vad psykiska sjukdomar är. Jag har nyligen fått mina diagnoser så jag vill gärna veta mer om dig (och andra förståss) - emotionellt instabil och utmattningsdepression och ptsd

Sara Modigh

1 september 2013 18:21

Jag har bloggat om min psykiska ohälsa i snart fem år, vilket har lett till att många ungdomar kontaktat mig med sina problem. En återkommande sak som många sagt är att de inte vågar prata om hur de mår, speciellt inte med familj, vänner eller sjukvård. Jag har sett hur många av ungdomarna mått sämre och sämre men hållit det för sig själva istället för att be om hjälp. 
För några år sedan startade jag ett projekt i min blogg där jag lät människor berätta om psykisk ohälsa. Prata om det inför ungdomarna, jag såg en positiv effekt av det och vill därför starta upp detta projektet ännu en gång. 

Så det det handlar om är alltså en form av gästbloggande, men under ett specifikt ämne.
Så vill du skriva ett inlägg om din erfarenhet av psykisk ohälsa så kan du skicka den till Polyhymnia__@hotmail.com
Glöm inte att skriva med om du vill vara anonym eller om du vill ha med länkar till din blogg.

 
Ellinor

Ellinor

8 september 2013 00:23

Sara, förlåt! Klart jag vill vara med, ser absolut att vi kan gynna varandras bloggar. Just nu försöker jag få ut min bok för rn bredare publik. Jag vill absolut gästblogga, prata, finnas till hands. @ellinoromaira på twitter Ellinor@omaira.se kram o ursäka sen respons!

http://Omaira.se

Sara Modigh

8 september 2013 01:30

Hej Elinor, Roligt att du vill vara med.
Du kan skicka ditt gästbloggs inlägg till Polyhymnia__@hotmail.com och skriv med din blogg och sådant så kan jag länka till den i inlägget (om du vill)

Låter jättebra att du kan skriva med om din bok och nu ut till fler personer.

Mvh Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards