En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 1 januari 2014

5 år av bloggande och nu är det slut?

Av Sara Modigh - 1 januari 2014 03:45

Idag är det fem år sedan jag började blogga på min första blogg.

När man läser där kan man verkligen se bara av att läsa mina texter vilken förändring jag genomgått. 


Bloggen för mig har ju många gånger varit min ventil. En plats där man kan göra sig av med lite av allt som byggs upp som jag inte kan hantera i verkliga livet. Att skriva har varit min räddning och jag är så otroligt glad och tacksam för att det faktiskt finns de som vill läsa det jag skriver. Men samtidigt har jag börjat fundera på om bloggandet är något jag vill fortsätta med. 

För det känns som att jag anstränger mig mer och mer för att skapa en fin och bra blogg och jag får mindre och mindre respons. 


Jag lägger ner så oerhört mycket tid och energi på bloggen, men vet inte ens om det finns någon om uppskattar arbetet jag gör. Jag sitter minst tre-fyra timmar om dagen och skriver och utöver det så går det åt tid till att göra bilder, fixa med design och hitta nya saker att skriva om. Jag tycker att det blir svårare och svårare att hitta inspiration och samtidigt är det också svårt att hålla igång när man inte får någon uppskattning. Jag är inne i en väldigt jobbig period just nu och jag känner mig värdelös och ouppskattad trots att jag kämpar allt jag kan. 

Kanske är det bara en svacka? Jag vet inte. Men det känns i alla fall som min blogg är fullkomligt värdelös och att jag kanske borde radera den helt och hållet. Eller så är det känslorna för mig själv som jag avspeglar på min blogg, är det egentligen mig själv jag vill radera?

 
 
Ingen bild

Elin M

1 januari 2014 19:59

Fortsätt skriva!
Den är helt fantastisk och större hjälp för fler än du tror <3 Och kanske främst för dig själv?

 
Maria

Maria

2 januari 2014 13:14

Jag tycker inte alls att din blogg är värdelös, du skriver om så mycket bra och själv kan jag känna lite hopp då jag läser i den blogg att saker och ting kan vara bra fast man har psykisk ohälsa. Men du kanske ska lägga lite mindre energi, skriv nåt inlägg då du känner att du har lusten och orken, bloggen ska inte vara ett måste. <3

http://www.borderlinelivet.blogg.se

 
Amanda

Amanda

2 januari 2014 18:57

känner igen den känslan att man skriver för blinda ögon typ...

http://amandacarlberg.com

 
Ingen bild

N

3 januari 2014 00:26

Jag har följt dig av och till i flera år nu och slås alltid av hur klokt och välformulerat du skriver. Dessutom tar du upp ett väldigt viktigt ämne. Din röst behövs! Jag skulle iaf bli lite ledsen om du slutade skriva.

 
johanna

johanna

4 januari 2014 12:15

Jag tycker verkligen inte att du ska ta bort bloggen, om du vill kan du ju ta en liten paus men om du käner att du verkligen behöver skriva av dig kan det ju vara bra att ha den kvar. Styrkekramar finaste du ♥

http://overklighet.blogspot.com

 
Sandra Piik - Att leva som psykiskt sjuk

Sandra Piik - Att leva som psykiskt sjuk

5 januari 2014 06:41

JAg uppskattar verkligen det du gör!

http://piiket.blogg.se

 
Ingen bild

Maria Wolke

5 januari 2014 17:51

Stopp! Sluta inte skriva- du är oerhört viktig och skriver bra! Jag läser din blogg varje dag men ger mig inte tillkänna slarvigt nog. Fortsätt att vara Sara Modigh!

 
Jennifer - ungmamma & träningsfreak

Jennifer - ungmamma & träningsfreak

6 januari 2014 22:39

bra blogg med mycket läsvärda inlägg! sluta inte blogga om det är det du vill göra, hitta andra sätt att dra till din blogg mer uppmärksamhet (:

http://jexeii.webblogg.se

 
Zara

Zara

7 januari 2014 21:27

Jag hoppas att du kommer fortsätta att blogga.
Du skriver bra och tar upp många bra tänkvärda ämnen.
Det är otroligt viktigt att lyfta fram psykisk ohälsa på ett bra sätt och det tycker jag att du gör.
Men jag förstår också att det är jobbigt med bloggen och du ska inte göra det om du inte känner för det. Det ska vara något du gör för dig själv, för att du trivs med det.

Jag blir i alla fall glad om du fortsätter skriva och jag vet med mig att jag är dålig på att kommentera och jag tror många är det.
Jag ska försöka bli bättre på att kommentera, inte bara din blogg utan alla de bloggar jag läser och jag hoppas att jag får det tillbaks i så fall.
Det är tråkigt att skriva utan respons även om det inte är enbart därför man skriver.


Många kramar
Z!

http://onkens.blogspot.com

Sara Modigh

7 januari 2014 22:07

Tack för kommentaren. Jag tror att jag hamlat lite i en svacka. Men ja känner nu efter en veckas paus att jag saknar bloggandet och har bestämt att börja skriva igen.

 
Bella

Bella

10 januari 2014 21:38

Nej! Sluta inte blogga!! Jag läser din blogg varje dag! Och du skriver så bra! Du är en förebild för folk som mår dåligt! Du har bevisat att det går att sluta skada sig själv! <3

http://Nattstad.se/Beellastankar

Sara Modigh

10 januari 2014 21:39

Tack så jättemycket. Jag hamlade i en tillfällig svacka. Men nu ska jag börja blogga igen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards