En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 8 december 2014

Ännu en helg

Av Sara Modigh - 8 december 2014 11:30

jaha, då har nu ännu en helg gått, och julen närmar sig allt mer. Ibland önskar jag att man hade en pausknapp att trycka på när tiden går för fort. Dagar, veckor, månader och år, det tickar på och tiden bara rinner iväg. Dagarna flyter samman och ibland vet man inte ens vart tiden tagit vägen eller vad man gjorde med den.

Men den här helgen har det hänt lite grejer i alla fall.
På fredagen var det tacos hemma hos pappa som vanligt. Det är alltid trevligt att åka dit och hälsa på. Men denna gången tyckte jag att det var extra trevligt då vi satt och spelade spel till klockan elva på kvällen. Vi lärde in släktspelet som alltid spelas på Jakobs sida och spelade några omgångar Plump. Plump är det enda kortspel jag faktiskt tycker är kul.

Efter det spelade vi utan tvekan och vi skrattade så vi grät.

Spelet går ut på att man ska svara på 10 frågor i snabb följd utan att säga ja, nej, tveka eller upprepa frågan eller tidigare svar. Det var längesedan jag hade så kul och skrattade så mycket så det var verkligen välbehövligt i all ångest. 


Sedan på lördagen så var det tvätt, städ och veckohandlingsdag så inte jättekul men sådant behövs det med.
Vi fixade också julgardiner för första gången. Det känns ovanligt vuxet och hemtrevligt. Är väldigt glad att jag klarade av det även om det bara var att sy några fållar.
 

Sen igår så var vi ute och letade julklappar. Känner ju alltid varje jul att man borde ha börjat tidigare så att man slipper den värsta julstressen. Det har faktiskt gått rätt bra med julshoppingen i år förutom att jag inte riktigt hittar det som stod på önskelistan till vissa personer. Men har hittat lite annat som jag hoppas blir bra. 
Så idag var vi på stan och handlade lite och sen åkte vi till A6. 
Sen när vi kom hem slog vi in alla paket så att det blev gjort. Det känns skönt men samtidigt så känns det som att det är lång tid kvar till julen. Men sista veckorna brukar i och för sig gå väldigt fort och har ju lite mer julklappar att införskaffa innan jag är helt klar, så står säkert där mitt i julpaniken i år igen tillslut.

Jag tycker det är väldigt kul att ge bort presenter, men har svårt att hitta på bra saker. 

 

 Även om jag inte gjort sådär extremt mycket under dagarna så har jag ändå känn mig helt slut i kroppen och knoppen. Var tvungen till att lägga mig och vila mitt på dagen både lördagen och söndagen. Tröttheten har kommit väldigt plötsligt och varit nästan lamslående. Har påmint om när man är sådär riktigt förkyld och är helt svag och ynklig, fast utan förkylningen. 
Vet inte vad det beror på, sovit dåligt? Ätit dåligt? Druckit för lite? Stress? MS? Förmodligen en kombination av allt det där. 

Just nu känns det som om min hjärna ligger på paus. Kunde knappt stava ett enda ord igår, hittade inte saker fast jag hade dem i handen hela tiden, tänker fel om och om igen. Är så där allmänt virrig som jag egentligen inte brukar vara. 
Riktigt jobbigt är det. 

Men har haft en trevlig helg trots tröttheten med roliga spel, nya gardiner och julklappsinslagning. Vi testade också att laga hemmagjorda fish and chips, det blev jag väldigt nöjd med.


Så ja en helt okej helg. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards