En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 16 juli 2015

Rock the Crop

Av Sara Modigh - 16 juli 2015 13:15

Enligt "O, The Oprah Magazine" så ska du bara använda en Crop Top om (och endast om!) du har en platt mage.

 

Ärligt talat så tycker jag faktiskt att det är jävligt tröttsamt med all denna body-shaming som existerar.

Kan inte alla bara få klä sig så som de vill i de kläder de vill ha och som de trivs med att ha på sig. 

 

Vill jag visa min tjocka mage så är det fan min rätt. Ingen ska komma här och säga åt mig vad jag får och inte får ha på mig. 

Det förvånar mig också att ett sådant här "råd" kommer i just Oprah Winfreys tidning, jag menar hon har väl utstått hån och kritik för sin vikt från och till i många år och borde väl veta hur skadande det är. 

 

Jag har ingen platt mage och kommer aldrig någonsin att ha en platt mage. Men det ska inte hindra mig från att få vara den jag är eller från att klä mig så som jag vill vara klädd, och det ska verkligen inte få hindra mig från att må bra i mig själv och trivas med att vara den jag är. 

 

Bara för att man inte ser ut precis som den rådande skönhetsnormen så betyder det inte att man inte kan vara vacker, eller att man inte kan ha vissa kläder.

Enligt mig är det både trångsynt och lite medeltidsvarning på att skamma kvinnor till att bära kläder som någon annan bestämmer är "okej". 

Har vi inte kommit längre liksom? 

Jag är trött på alla regler man som tjock måste följa. Du får inte visa upp dina kurvor, dölj dina armar, ha bara svarta kläder, ha aldrig tvärrandigt, undvik starka färger och mönster och ha absolut inga crop tops på dig...

Att klä sig i de kläder man vill ha på sig är en rättighet som alla borde få ha. Ingen ska behöva känna att de måste ändra på sig själva bara för att behaga någon annan.

Så till alla dessa regler och framför allt människorna som försöker tvinga på dessa regler på andra säger jag bara

 

 

Oavsett vad du har för kroppsform så får du faktiskt klä dig precis hur du vill oavsett vad andra säger.

Livet är för kort för att slösa tid på att oroa sig över vad alla andra tycker och tänker. Sanningen är att vad du än gör så kommer någon alltid ogilla det och det spelar ingen roll alls. Det enda som betyder något är vad du själv vill!

 

 

Och till alla haters där ute så vill jag bara skicka all min kärlek och lite bilder som jag hoppas bränner ut ögonen på er!

 

 

         

   

 

Alltid retar det någon och det är inte mitt problem utan ditt, så deal with it! 

#rockthecrop


 
 
Isabelle och Lucas

Isabelle och Lucas

16 juli 2015 16:59


Hejsan Sara Modigh !!!!.

Du är Vacker och du har tagit jätte fina Bilder !!!!.

Fräckt där att du låtit håret växa i armhålan !!!! :-) hihi

Jag har nog aldrig låtit det bli så långa i mina armhålor för att jag brukar svettas nåt utan bara hellskotta så blir så jobbigt om man skulle lukta massa armsvett om man är ute bland folk å sådär.

Du har inga problem med armhålesvett å typ fotsvett å sånt jobbigt som jag har ???!!!

// Med vänlig hälsning Isabelle //






http://www.---0o0---llsabellell---0o0---.bloggagratis.se

Sara Modigh

16 juli 2015 18:07

Håret hjälper ju till att leda bort fukt från kroppen så det gör i alla fall att jag luktar mindre svett.
Sen upplever jag att den svettlukt som kommer luktar inte lika äckligt när jag är orakad mot hur det luktar när jag är helt slätrakad för då luktar det betydligt värre.

Men oavsett hur man väljer att frisera sig så finns det ju alltid produkter som kan hjälpa. Typ Deodorant, antiperspirant, tvål och vatten och så vidare ;)

 
Dennis

Dennis

16 juli 2015 21:07

Men asså vafan (ursäkta bristen på ord), sådär skriver man inte i en tidning. Det är ju faktiskt att förolämpa någon, nej usch den människan som skrivit denna artikel kunde ta sin tidning och stoppa den på ett väldigt olämpligt ställe :(

PS har även en blogg själv, skulle bli jätteglad om du kikade in och ställde en eller flera frågor till min Q&A (Questions and answers).

Ha det bra :)

http://dennisgrannsjo.bloggplatsen.se

Sara Modigh

16 juli 2015 21:48

Ja, det är tråkigt att sådana där attityder fortsätter att spridas. Alla borde ha rätten att själva bestämma över sin kropp.

 
Maria

Maria

17 juli 2015 12:56

Är det en byxkjol den blåa på de övre bilderna?? Om det är det vart har du fått tag på den, är på jakt efter en men hittar ingen bra..
Fina bilder på dig allihopa tycker jag.

http://www.borderlinelivet.blogg.se

Sara Modigh

17 juli 2015 12:58

Ja det är det, jag har köpt den på H&M

http://www.hm.com/se/product/82352?article=82352-C#article=82352-A

:)

 
Antidrom

Antidrom

19 juli 2015 01:31

Vilken korkad tidning. Det är visst alltid fritt fram att uttala sig om hur kvinnor bör vara (och man är ju alltid fel, hur man än ser ut, klär sig och beter sig...) Damn if you do, damn if you don´t!

Haha, just det där med "ha inte tvärrandigt på överkroppen, då ser du större ut!" är ju knepigt som tusan. Och vad gör det om man ser större ut då? =P

http://antidrom.blogspot.com

Sara Modigh

19 juli 2015 11:17

Ja, men precis.
Alltså detta fettförakt som finns i samhället där det är värdens skräck att se tjock ut och man blir behandlad som man är dum i huvudet om man inte gör allt för att dölj sitt fett om man har något är ju bara så korkat.
Allt har blivit så himla överdrivet. Kan inte människor bara leva och låta leva utan att lägga sig i andras liv?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards