En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 29 april 2016

Det är som om gud inte vill att jag ska träna

Av Sara Modigh - 29 april 2016 18:45

  The gym, the gym, the gym is on fire   


 

Ja, det här tog ju en ganska intressant vändning. Skulle åka in och träna lite, men när vi kom in till stan tjöt det brandlarm överallt och det stod en brandbil vid baksidan av byggnaden som gymmet ligger i. 

Vi gick mot gymmet och tänkte att det kanske var någon annanstans det brann. Men icke. När vi kom fram till gymmet fick fick vi öppna dörren åt två brandmän som skulle in där, och ett larm om att alla måste utrymma byggnaden spelades upp ur högtalare vid ingången till gymmet. 

Det är ju typiskt min tur, när man verkligen försöker vara duktig med sin träning så kommer det någon och tänder eld på gymmet.

Kanske någon som ville fira valborg i förväg? Eller någon som absolut inte ville gå till gymmet och behövde en ursäkt för att slippa? 


Typiskt i vilket fall att det skulle vara just precis när jag skulle dit det bestämde sig för att brinna i byggnaden. Jag är ju livrädd för bränder och sådant.

Så idag fick vi istället ta det näst bästa alternativet, utomhusgymmet i vårt bostadsområde.

Kan inte direkt påstå att jag tycker det är kul att träna så öppet med fullt med så mycket folk som kan se på. Idag var det dessutom säkert en miljon skolungdomar där, för tydligen hade skolan något valborgsfirande eller nått, utan eld som tur var. Hade ju vart typiskt om de hade startat en majbrasa på det här gymmet också.


Som sagt var det ju fullt med skolungdomar där, finns en liten scen där de hade något uppträdande och sjöng lite vårsånger, så det var ju trevligt att lyssna på när man tränade. Synd bara att det bara kom fler och fler bråkiga tonåringar till platsen ju längre vi var där. 

Men ett litet träningspass fick vi in i alla fall, och det är ju bättre än inget alls. 

 

Vissa dagar känns det verkligen som allt går emot, allt som kan gå fel går fel haha

Gymmet brinner, det ösregnar, blåser och skiner sol om vart annat och dessutom är utomhusgymmet totalt överbefolkat. Men det känns ändå grymt att jag lyckades träna lite trots att det var så mycket folk där. För några år sedan hade jag inte ens vågat befinna mig på en plats med så mycket människor. 


Resen av dagen tänker jag spendera i min nya pyjamas framför någon tv-serie, Youtube och kanske lite tv-spel.   
Tänkte spela lite Mortal Kombat vs. DC Universe dagen och framförallt klädseln till ära :D

Visserligen är Baraka min favorit karaktär att vara i det spelet, men när jag har en såhär tjusig pyjamas så måste jag ju vara någon av DC-karaktärerna.
Slutet gott allting gott och bättre lycka nästa gång eller vad är det man brukar säga?

Nästa gång jag åket till gymmet får vi väl hoppas att det inte är några eldsvådor där, för vill ju helst inte träna ute igen. Speciellt inte när det är så mycket folk där :P  

 
 
Ann

Ann

29 april 2016 23:35

Starkt att ni körde på och inte gav upp och fick lite träning gjort ändå, heja!

http://nouw.com/annorlunda

Sara Modigh

30 april 2016 10:51

Jaa, det kändes bra att lyckad med det :)

 
Maria

Maria

30 april 2016 09:58

Modigt av dig att träna ute fast det kändes jobbigt!
När jag låg inne på psyk nu senast, inlåst på LPT, då gick brandlarmet för någon hade tuttat på några madrasser i källaren. Men det va inte kul att va inlåst då brandlarmet gick, men vi behövde inte gå ut så det gick bra ändå. Brandkåren var där och släckte snabbt. Hoppas att det inte var nåt allvarligt så det blev nån skada på erat gym.

http://www.borderlinelivet.blogg.se

Sara Modigh

30 april 2016 10:51

Fy så otäckt! Jag hade dött av skräck om jag var inlåst i ett hus som brann :(

Jag tror inte att det var någon större fara, har inte hört något om det så lär ju inte vart något allvarligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards