En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 12 juni 2016

Ibland är det tråkigt att blogga

Av Sara Modigh - 12 juni 2016 15:32

Fy vad det är tråkigt att blogga ibland. Speciellt när det är sådana här perioder då ingen läser. Man bara ser hur statistiken sjunker och sjunker. 

Jag har för höga krav. Jag vill se det stiga och stiga. Men det är svårt, speciellt när värmen kommer och människor inte längre vill sitta och läsa bloggar på sin lediga tid. 


Samtidigt så är det väl samma sak för mig. Jag vill hellre umgås och har roligt än att sitta här framför datorn och jobba timmar i sträck på inlägg som kanske inte ens uppskattas.

Jag har massor av idéer till blogginlägg och säkert ett tjugotal påbörjade inlägg. Men jag har inte riktigt orken att slutföra dem. Inget känns särskilt inspirerande längre. 

Jag har lite svårt att hålla fokus och jag tror att det är dels tröttheten men också det faktum att det händer mer i livet. 

Som den här helgen som började redan i fredags med att jag skulle åka och göra en MR vid klockan nio på morgonen.


  Det var bara en rutin koll för att kolla att jag inte drabbats av PML (dödlig biverkning av medicinen jag går på). Så själva undersökningen tar max en kvart. I Fredags tog den tio minuter. Men jag fick sitta i en halvtimme och vänta på min tur. Dels för att jag var tio minuter "förtidig" och dels för att jag inte fick komma in förrän 20 minuter efter min utsatta tid. 

Det var inte allt för roligt. 

Efter MR:en var klar så åkte jag och Jakob till IKEA och åt brunch. Det var faktiskt trevligt tyckte jag. 

Men sen blev det tyvärr väldigt stressigt. Vi hade ju inte riktigt räknat med att det skulle ta sådan tid på sjukhuset. 

Så vi skyndade oss hem och gjorde oss i ordning för att gå på lite studentfirande.

Det var Jakobs två kusiner som tog studenten så vi åkte för att kolla på när de sprang ut, men man såg ju ingenting för det var så mycket folk. Men vi hittade dem i folk vimlet tillslut så vi kunde säga grattis och ta lite bilder. 


Sen åkte vi hem, kollade på lite tv innan det var dags att åka på studentkalas. Det var ett stort kalas med mycket folk, så det var såklart lite jobbigt. Men också kul att träffa så många av kusinerna. 

Vi spenderade kvällen med att prata med kusiner och äta mat. Men jag som bara hade sovit typ två timmar på natten mådde inget vidare så vi fick åka hem vid sex tiden på kvällen för jag orkade inte mer. 

Det var lite tråkigt, men välbehövligt. 

När vi kom hem låg vi och kollade på tv och sen sov jag i en halvtimme för jag orkade inte vara vaken mer. Så det fick bli en liten powernap typ. 

Efter det begav vi oss ut med min bror och syster och åt lite tillsammans och kollade på alla fulla studenter som var ute och festade. Så högljudda och odrägliga de var hahahah


När vi hade ätit åkte vi hem och spelade lite CS:GO; man vill ju inte dö av CS-abstinens. Sen kollade vi lite till på TV igen. Vi har nämligen börjat kolla på en ny serie som vi båda blev förtjusta i trots att den egentligen är lite fjantig. 

Trotts att jag bara sovit två timmar på natten och en halvtimme vid åtta tiden så kunde jag inte somna förrän framåt fem på morgonen. Så slarvigt av mig, men jag kan liksom inte varva ner. 



På lördagen hade vi också fullt upp, började min dag med att åka och träna. Så som mina lördagar alltid börjar. Det gick helt okej trots värmen, men fick väldigt ont i huvudet som vanligt och även myrkrypningar i ansiktet. Det är det inte ofta jag får så det kändes ju en aning oroväckande måste jag säga. Anta att det var för att jag tog ut mig rätt mycket. De där myrkrypningarna satt i i rätt många timmar sen. Men de gick i alla fall över som tur var. 

Efter träningen åkte vi och handlade mat inför kvällen, för det var tacoparty hemma hos oss. Eller ja typ i alla fall. Det var vår vanliga lilla tacoskväll som vi brukar ha med syskonen. Men det var lite mer speciellt för just igår så gick vi ut på krogen med pappa efteråt. 

Vi hade det så otroligt trevligt. 

Vi hämtade upp pappa efter att vi hade ätit och sen for vi in till stan och gick på bagpipes corner.

Där satt vi och pratade och skrattade enda fram till stängning. Det var väldigt roligt att pappa var med. Att vi hade en stund där vi bara kunde umgås, prata och ha kul.

 

Synd bara att min ena bror inte kunde vara med, annars hade vi vart alla fyra vuxna barn och pappa. 

Det hade vart ännu troligare om vi alla hade varit samlande. Jag hoppas att vi kan göra om det någon gång då vi alla kan vara med. 


När krogen stängt så åkte vi hem, och gissa vad vi gjorde då! Jo, vi spelade CS:GO wohoo :D

Det där spelet är så kul. Vi spelade två matcher sen var klockan så mycket så vi bestämde oss för att gå och lägga oss. Men inte innan vi hade tittat på ett till avsnitt av Reign. 

Efter det så slocknade Jakob rätt fort, men jag var fortfarande uppe i varv och hade svårt att slappna av och somna. Låg vaken till strax efter åtta i morse innan jag tillslut somnade. 

Sen har jag vaknat säkert sju gånger av olika anledningar. Så är inte direkt pigg idag om man säger så. 

Det blir säkert en lugn dag i dag med andra ord. Behöver nog vila mig lite efter den här helgen. 

Men den som lever får se. Man vet ju aldrig när det gäller mig.


Hur har ni haft det i helgen? :)

 
 
Ingen bild

Emelie

12 juni 2016 20:24

Vill bara säga att jag läser varje inlägg och uppskattar när du uppdaterar :) Men förstår om det känns trist när statistiken bara sjunker!
Min helg har varit bra, har varit på landet och umgåtts med familjen, badat, läst och stickat.

Sara Modigh

12 juni 2016 23:19

Åh det låter jättehärligt :)
och jag blir glad att höra att du uppskattar mina inlägg. Det ger styrkan att orka fortsätta jobba med bloggen

 
Ingen bild

Petra

12 juni 2016 20:59

Här har varit en lugn helg. Kommit in i fel "flow"... sover länge o vaken sent. Mkt nervsmärtor i armar o händer nattetid. Annars löper det ju alltid på med två barn (fast de ä stora).

Sara Modigh

12 juni 2016 23:20

Ja, nervsmärtor är ju inte kul. Jag hoppas att det är något som kan bli bättre. Så tråkigt när man inte mår väl. Men skönt med en lugn helg :)

 
Annorlunda

Annorlunda

15 juni 2016 17:13

Sjukt att han byter medicin för dig sådär utan kontakt. Jag läser alltid gärna dina inlägg, du är en stor inspiration för mig i mitt blloggande. Du får säga till om det blir tjatigt men här har "Mia" kopierat din text igen: http://annorlundasblogg.bloggplatsen.se/ tänkte om du orkar anmäla. Hon har alltså återvänt till bloggplatsen... Säg till om du vill att jg ska sluta säga till om det här.

http://nouw.com/annorlunda

Sara Modigh

15 juni 2016 18:15

Ja, tydligen saknades information i mina journaler om att jag provat den medicinen och inte tålt den.
Så nu har jag fått en telefontid där jag får förklara varför jag inte vill ha den medicinen jag fick utskriven.
Lyckades med mina kontakter få den medicinen jag brukar ha utskriven i alla fall så jag slapp vänta på läkaren från vårdcentralen.

Ja, jag såg det också. Har skrivit till henne utan resultat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards